طبقه بندی انواع فولاد

طبقه بندی انواع فولاد

روش تولید به‌طور مستقیم هم بر کیفیت و هم بر خواص فولاد تأثیرگذار است. بنابراین، کنترل خواص و ریزساختار از طریق کنترل روش تولید امکان‌پذیر است. روش‌های معمول در تولید فولاد شامل روش کوره باز، روش بسمر، کوره اکسیژن قلیایی و کوره الکتریکی می‌شوند.

ادامه مطلب

فولاد مبارکه اصفهان

فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی در ایران و بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در ایران است، که در جنوب شهر کَرکِوَند و جنوب غربی شهر مبارکه قرار دارد. فولاد مبارکه هم‌اکنون محرک بسیاری از صنایع بالادستی و پایین‌دستی است.

ادامه مطلب

طبقه بندی انواع فولاد براساس ترکیب شیمیایی

طبقه بندی انواع فولاد براساس ترکیب شیمیایی

تمامی فولادها از ترکیبی از آهن و کربن به همراه برخی عناصر آلیاژی دیگر تشکیل‌شده‌اند. وجود و یا عدم وجود این عناصر آلیاژی و نیز مقدار کربن، انواع فولاد را از یکدیگر متمایز می‌کند. فولادها بر اساس ترکیب شیمیایی به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

ادامه مطلب

اطلاعات فنی درباره تیغ اره نواری

اطلاعات فنی درباره تیغ اره نواری

تیغه اره ها به ابزارهایی در دسته اره های برقی گفته می شوند، که با تیغه ای بلند و تیز و متشکل از نواری از دندانه های برنده پیوسته از جنس فلز و فولاد های بی متال که در دستگاه برش اره نواری بین دو یا چند چرخ کشیده می شود تا توانایی برش مقاطع مختلف فولادی یا غیر فولادی را بدست آورد.
از مشخصات اصلی تیغ ارهای نواری می توانیم به عرض تیغ اره, ضخامت تیغه اره, نوع دندانه, ارتفاع دندانه, زاویه دندانه، گام دندانه و تکیه گاه اشاره کنیم.

ادامه مطلب

فولاد چیست؟

فولاد چیست؟

فولاد ، پرکاربردترین آلیاژ در صنعت است.
فولاد (steel) آلیاژی است که از ترکیب آهن و درصدی کربن با عناصری مانند کروم، نیکل، مولیبدنیوم و… به دست می آید. این آلیاژ به دلیل خواص فوق العاده ای مانند استحکام کششی بسیار بالا، مقاومت در برابر خوردگی، چکش خواری و انعطاف پذیری و… به یکی از پرکاربردترین فلزات دنیا تبدیل شده است. این آلیاژ با ترکیب شدن با دیگر عناصر و انجام عملیات حرارتی، خواص مناسبی را برای هر کاربردی پیدا می کند و می توان با انتخاب آلیاژ مناسب، از آن در هر وضعیتی استفاده کرد.

ادامه مطلب

پوستر-نمایشگاه-صنعت-شیراز-1402

گزارش نمایشگاه صنعت شیراز 1402

گزارش تصویری حضور شرکت بُران صنعت چهلستون در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت – شیراز 1402
این نمایشگاه در تاریخ 28 آذر ماه لغایت 1 دی ماه 1402 برگزار شد و شرکت بُران صنعت نیز برای معرفی محصولات خود در این نمایشگاه حضور داشت.

ادامه مطلب

صنعت فولاد در ایران

صنعت فولاد در ایران

جمهوری اسلامی ایران با تولید حدود ۳۲ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۱۹ و با جهش ۴ رتبه‌ای نسبت به سال ۲۰۱۶ در رتبه دهم دنیا قرار گرفته است. تولید فولاد ایران در سال‌های گذشته همواره روند افزایشی داشته و نسبت به ده سال گذشته نیز حدود ۳ برابر شده است!

ادامه مطلب